Ada x peminat Supernatural kat sini…???Siri TV yg masih ditayangkan kat TV3 malam Selasa 10.30.. Aku memang minat sangat dengan cerita-cerita berunsur seram ni…Memang sentiasa jadi kegilaan aku dari zaman aku budak-budak lagi dah addicted..sanggup berjaga sampai lewat malam semata-mata nak tengok cerita-cerita macam ni…pastu esok paginya nak pi sekolah takut nak mandi kat bilik mandi sebab terbayang bila aku buka pintu bilik mandi lepas mandi nanti dh jadi kat tempat lain…;P

Antara siri TV seram yang pernah jadi kegilaan aku dulu adalah Twilight Zone,Omen & Nightmare on ElmStreet..




Em..tapi nak cerita pasal Supernatural Season 4…

Nape minat?? :

Sebab cite seram & de special effects(seram) yg best…

Sebab watak utamanya..heehee.. especially watak Dean Winchester yg nampak macho dalam 67 Impala hitam yg mnderum2 enjinnya..



Memula dulu confused juga kenapa sirinya sering tertunda2 kat TV…tetiba ganti ngan’Mentor’la..kene ganti konsert Jom Heboh la..sering membantutkan semangat aku menonton TV..

Geram punye pasal, aku dapatkan salinan penuh terus season 4 dari kawan aku..Setelah ber’marathon’ keseluruhan siri season 4 nya barulah aku faham apa yang mungkin menjadi masalah pada “gangguan ‘penyiarannya…

Hmm..Findings turn out to be ( from my point of view ):

Jalan ceritanya semakin cenderung ke arah yg menyentuh sensitiviti agama which is the biggest concern in our national TV station.

Nape?

Watak Dean yang dhidupkan semula setelah dihumban ke neraka untuk melaksanakan tugasan menghalang kemunculan Iblis.

Castiel is the Angel who rescued Dean from Hell, according to Castiel on a command from God. His handprint is burnt into Dean's right shoulder.

Kemunculan watak Castiel mendominasi kebanyakkan siri season 4, fictional angel yang kononnya memasuki badan manusia yang menyampaikan arahan pada Dean & Sam Winchester.



Watak Lilith juga watak dominan yang memainkan peranan jelmaan syaitan yang memasuki badan manusia untuk menggangu tugasan Dean & Sam.



Boleh tengok lagi,tapi kena tengok dengan pemikiran yg terbuka..k??